Skip to main content

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra med processansvar till AcadeMedia

Vill du arbeta i en roll där du får ta ansvar, driva förbättringar och vara en nyckelperson i processutveckling? Vi söker dig som vill arbeta med effektivisering och kvalitetssäkring av ekonomiprocesser inom leverantörsreskontra. I denna tjänst arbetar du i ett engagerat team där självledarskap, lärande, nytänkande och affärsmässighet värderas högt. Här får du möjlighet att arbeta med hela flödet från fakturainläsning till betalning och bokföring, bidra till förbättringsaktiviteter samt stötta kollegor i processfrågor. Om du trivs med att ta ansvar, skapa struktur och samtidigt bidra till att hitta bästa praxis, då kan detta vara rollen för dig!

Vad AcadeMedia erbjuder dig

I denna roll får du möjlighet att arbeta i en stor koncern som drivs av kontinuerlig utveckling och lärande. Som Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra ingår du i ett team om nio personer, med fokus på ett av AcadeMedias segment. I rollen som processansvarig kommer du får vara en viktig del av avdelningens och teamets fortsatta utveckling.

Tjänsten är placerad i centrala Stockholm med möjlighet till distansarbete.

Din utmaning

I rollen som Ekonomiassistent inom leverantörsreskontran på AcadeMedia kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:

  • Ta initiativ till förbättringsaktiviteter inom leverantörsreskontraprocessen
  • Utförande av interna kontroller
  • Stöttning av kollegor i samband med on-boarding, med fokus på processer
  • Registrering, verifiering och kontering av fakturor
  • Kontroller och bevakning av fakturor
  • Bokföring och betalning av fakturor
  • Nya uppläggningar av leverantörer och underhåll av register
  • Systemadministration och övrigt förekommande administrativa uppgifter
  • Agera support såväl internt som externt genom att ta emot leverantörsfaktura- och systemfrågor via ärendehanteringssystem samt telefon
  • Månadsvis hantera och ansvara för avstämning av konton
  • Arbeta kontinuerligt med åldersanalyser

Erfarenhet

För denna roll söker vi dig som har minst fem års erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra. Du har en god förståelse för hela flödet och för enklare bokföring. Erfarenhet av systemen OPTO, Jeeves och Excel är mycket meriterande. Vidare är det meriterande med tidigare erfarenhet av skolverksamhet och större bolag.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi att du är en engagerad, social och nyfiken person med ett intresse för processförbättringar. Du är nytänkande och tar initiativ till utveckling av interna processer. Vi ser att du trivs i en miljö där laganda och samarbete är centralt, och du är van vid att hantera många kontaktytor, både internt och externt. Du har en naturlig känsla för service och administration, och arbetar strukturerat med dina arbetsuppgifter. Vidare har du en stark förmåga att ta eget ansvar och driver självständigt dina uppgifter framåt.

Om Academedia

AcadeMedia är Nordens största utbildningsföretag som skapar möjligheter för människor att utvecklas. 18 500 medarbetare på våra drygt 700 enheter (förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar) har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Läs mer om AcadeMedia på deras hemsida: https://academedia.se/.

Ansökan

Har vi fångat ditt intresse? Ansök redan idag via ansök-knappen! I den här rekryteringen samarbetar AcadeMedia med Gazella. Har du frågor är du välkommen att kontakta Bilge Kaya (bilge.kaya@gazella.se) som ansvarar för denna rekrytering.