Skip to main content

Gruppchef till Keeper – En branschledande ekonomibyrå

Gazella rekryterar nu en Gruppchef till Keeper, en framåtlutad och auktoriserad ekonomibyrå i tillväxt. Keeper utsågs till Gasellföretag 2024 av Dagens industri och har även blivit utnämnda till Årets bästa byrå – ”Medarbetarnas val” – under Visma Accounting Awards 2023. Är du redo att kliva in i en roll där ditt ledarskap och din förmåga att stötta andra står i fokus? Som gruppchef för redovisningsteamet kommer du att skapa en miljö där ditt team kan växa och utvecklas. Samtidigt använder du din specialistkunskap för att vägleda i kunduppdrag och säkerställa leveranser av högsta kvalitet. Om du värdesätter samarbete och utveckling, då är detta rätt möjlighet för dig! 

Vi intervjuar kandidater löpande för denna tjänst – välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Vad Keeper erbjuder dig

En stabil arbetsplats i tillväxt, där varje individ blir sedd och kompetensutveckling står i fokus genom Keeper Academy. På Keeper är gemenskap en självklar del av vardagen, med regelbundna aktiviteter som frukostar, AW, middagar och teambuilding varje månad. Kontoret är beläget i centrala Stockholm.

Din utmaning

I rollensom gruppchef och redovisningsspecialist 

Din huvudsakliga roll är att vara gruppchef, där du ansvarar för att vägleda och stötta Keepers redovisningsteam. Samtidigt har du en stödfunktion som redovisningsspecialist på uppdrag. Dina ansvarsområden omfattar både strategiskt ledarskap och operativt arbete, vilket innebär att du får en central roll i Keepers framgång.

Gruppchef

  • Ansvar för hela redovisningsteamet och redovisningsområdet på Keeper
  • Följa upp utveckling/mål på teamet (check-ins, struktur från HR)
  • Ansvarig för planering av utbildning för medarbetare (enligt budget)
  • Lönesamtal
  • Resursplanering och bemanning utifrån uppdragen och individen
  • Uppstart av nya konsulter tillsammans med HR teamet
  • Rapportering sker till VD

Redovisningsspecialist

  • Ge rådgivning i specifika uppdrag och säkerställa hög kundservice
  • Verka som specialist och stödfunktion i kunduppdrag
  • Bidra och stötta med din kompetens till teamet
  • Utveckla redovisningsområdet

Erfarenhet

Vi söker dig som har minst 4 års arbetslivserfarenhet inom redovisning, gärna från en byråmiljö. Du är helt självgående i årsbokslut och deklarationer samt har erfarenhet av redovisning enligt K2 och K3. Du har erfarenhet av att arbeta med teamlead-ansvar eller personalansvar. Dessutom är du innovativ och bidrar med förslag på utveckling och förbättringar. Du är lyhörd och drivs av att stötta teamet framåt. Du har god dator- och systemvana samt erfarenhet av att arbeta i Fortnox. Tidigare erfarenhet av HR-frågor, projektledning och rådgivning inom redovisning är meriterande.

Personliga egenskaper

För denna tjänst kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är en kommunikativ teamplayer som är lyhörd mot både kollegor och medarbetare. Vidare är du empatisk, positiv och utåtriktad, då du kommer att ha många kontaktytor, både internt och externt. Du har också ett öga för detaljer och förmågan att lösa problem.

Om Keeper AB

Keeper är en auktoriserad ekonomibyrå med 30 anställda centralt beläget i Vasastan. Vi gör företagsutvecklande rådgivning, redovisning och lön för medelstora till stora bolag. Våra kunder får en smart och effektiv ekonomifunktion med vår hjälp och tillgång till de vassaste konsulterna i branschen. Här bygger vi kompetensstarka team där gemenskapen och samarbetet väger tungt. Vår affärsmodell har framförallt varit att utveckla bättre och mer tydliga produktpaket till kunderna med fasta priser. Ett annat framgångsrecept är att vi strävar efter mer relationskapande kundkontakt och rådgivning så våra kunder kan driva framgångsrika företag.

Ansökan

Har vi fångat ditt intresse? Ansök redan idag via ansök-knappen! I den här rekryteringen samarbetar Keeper med Gazella. Har du frågor är du välkommen att kontakta Malin Täckdal Thörnroth (malin.tackdal@gazella.se) som är ansvarig rekryterare för denna tjänst.