Vi bygger långsiktiga klientrelationer
1. Behovsanalys interim och search
När ett nytt konsultuppdrag inkommer till Gazella dokumenterar och analyserar vi den tillgängliga informationen. Det sammantagna underlaget ligger sedan till grund för hela processen, från search till uppdragets start. Förståelsen för klientens behov och nuvarande förutsättningar är avgörande för att Gazella ska kunna leverera i enlighet med förväntningarna. Utifrån den fastställda kravprofilen genomförs omfattande sökningar i Gazellas interna searchverktyg, externa databaser och professionella nätverk. Gazella har genom kartläggning ett stort nätverk av kandidater som vi håller kontakten med. Detta proaktiva arbete ger oss tillgång till rätt kompetenser för att kunna stötta våra klientbolag vid varje personalbehov. Detta långsiktiga åtagande kräver stort engagemang, samt välutvecklade och uppdaterade system.
2. Intervju och kvalitetssäkring
De potentiella kandidaterna som identifieras kvalitetssäkras genom intervjuer där minst en av Gazellas utbildade rekryteringskonsulter, med hjälp från en senior specialist, säkerställer kandidatens kompetenser. För varje konsult utför vi referenstagning, som utgörs av samtal med minst två tidigare uppdragsgivare/chefer till konsulten. Gazella gör därefter ett urval och presenterar de mest lämpade konsulterna för uppdragsgivaren som sedan får möjlighet att träffa dessa på intervju innan ett slutgiltigt val görs och avtal signeras.
3. Avtal och uppföljning av interimsuppdraget
Då Gazella arbetar med anställda konsulter till resursuppdrag är våra löpande kvalitetssäkringsrutiner utformade för att säkerställa att en löpande kontakt upprätthålls med såväl den ansvarige uppdragsgivaren som den tillsatta konsulten under hela uppdraget. Mot slutet av konsultuppdraget händer det ofta att uppdragsgivaren i samråd med konsulten önskar förlänga uppdraget eller låta samarbetet övergå i en tillsvidareanställning.